Skip to main content

Bir konuşma iki haber ya da kişinin ne anladığı anlamak istediğiyle bağlantılıdır!

HDP başkanı Demirtaş Varto'da bir toplantı düzenledi. Toplantıdaki konuşmasını iki ayrı haber kaynağından okuyunca memleketteki sorunların neden çözülemediğini bir başka açıdan ama "yine yeniden" gördüm. İşte Demirtaş'ın Varto toplantısı ve iki farklı kanaldan haberin sunumu. Birincisi NTV ikincisi Özgür Gündem kaynaklı:


Eğer okuyarak doğruyu sadece doğruyu öğrenmeye çalışıyor ve şu an küfür etmiyorsanız sizde de benim sorduğuma benzer sorular vardır sanırım. Bir de çıkarsama yapsak! Memlekette bir çok kişi işin sadece kendisine yarayan kısmını görmeye istekli ya da arada kalmış, başka yolu yok. Mesela körler ve fil mevzusunda olduğu gibi. Yine de bir başka yol var diye düşünüyorum.

Gerçeği ve sadece gerçeği ama gerçeğin hepsini görmeye çalışsak bence sorunlar daha hızlı çözülebilir. Sizce?

Comments

Popular posts from this blog

Knowles'in Yetişkin Eğitimi Varsayımları

Yetişkin eğitimi denildiğinde ilk akla gelen araştırmacılardan olan ve "Androgoji (Yetişkin Eğitimi)" kavramı üzerine çalışmalarıyla bilinen Malcolm Knlowles'in yetişkin eğitimi için öne sürdüğü altı varsayımı göstermeye çalıştığım ilk infografik çalışmam!

Yorum: Eğitimde Teknolojinin Rolü Üzerine 3 Mit *

Teknolojinin eğitimdeki rolü hakkında etrafta bir sürü söz dolaşır. Maalesef, bu konuşmaların çoğu eğitek[1] finansmanı ve "teknoloji uçurumu" üzerine odaklanma sebebiyle mevzuyu kaçırırlar. İzleyen bölümde, eğitim sisteminde teknolojinin amacını kuşatan üç genel mit ve bu mitleri yeniliği, benimsemeyi ve öğrenci çıktılarını geliştirmeye yardımcı olarak kullanmak için tanılama yolları bulunmaktadır. 1. Mit : Bütün mevzu bozulmayla ilgilidir. Eğitimde teknolojiyi çevreleyen en büyük sorunlardan biri yeni gelişmeler ve ürünlerin çoğunlukla hakettiğinden daha fazla değer almasıdır (over-hyped),  bu düşünceye göre teknoloji halihazırdaki işleyişi anında bozmaktadır. Bu dalgalanma yeni teknolojiyi tüm süreçleri ve çıktıları geliştiren bir iyileştirici olarak çerçevelendirir, ancak sonra okullara bu teknolojiyi var olan pratiklere uygulama ve bütünleştirme[2] için işevuruk adımlar sunmada başarısız olur. Bunun yerine, teknolojiye çözümün bir parçası olarak yaklaşılmalıdı