Skip to main content

Biliyor Musunuz?

"Naif" kelimesi kullağınıza çalındığında kökenini merak ettiniz mi? Bir makale okurken "naive" kelimesini gördüğümde acaba dedim kendi kendime. Doğru Türk Dil Kurumu'nun sitesine gittim. Naif kelimesi için Fransızca ibaresi yanında sıfat tanımı ve saf, deneyimsiz tanımı vardı.


Durmadım Oxford Sözlüğü'ne gittim. Orada da tanım aynıydı; saf, deneyimsiz. Birinci şaşırmadan sonra sayfanın altında kökeni bölümünde 17.yy ortalarında Fransızca'dan geçtiği yazıyordu. Devamında Fransızca'da dişiler için naif, eriller için naive biçiminin kullanıldığı yazıyordu! Bunu gördükten sonra sözlükte "naif" kelimesini de arattım ve tata! O da vardı aynı anlamda.

İmdi, şu sorular aklıma geldi: 
  1. Biz neden dişil olan naif'i tercih ettik? Tanzimatçılardan açıklama bekliyorum!
  2. İngilizcede de erillik/dişilik olmasına rağmen kelimeyi alırken neden bunagöre almamışlar da farklı yazımda ama aynı anlamda almışlar?

Comments

Popular posts from this blog

Knowles'in Yetişkin Eğitimi Varsayımları

Yetişkin eğitimi denildiğinde ilk akla gelen araştırmacılardan olan ve "Androgoji (Yetişkin Eğitimi)" kavramı üzerine çalışmalarıyla bilinen Malcolm Knlowles'in yetişkin eğitimi için öne sürdüğü altı varsayımı göstermeye çalıştığım ilk infografik çalışmam!

Yorum: Eğitimde Teknolojinin Rolü Üzerine 3 Mit *

Teknolojinin eğitimdeki rolü hakkında etrafta bir sürü söz dolaşır. Maalesef, bu konuşmaların çoğu eğitek[1] finansmanı ve "teknoloji uçurumu" üzerine odaklanma sebebiyle mevzuyu kaçırırlar. İzleyen bölümde, eğitim sisteminde teknolojinin amacını kuşatan üç genel mit ve bu mitleri yeniliği, benimsemeyi ve öğrenci çıktılarını geliştirmeye yardımcı olarak kullanmak için tanılama yolları bulunmaktadır. 1. Mit : Bütün mevzu bozulmayla ilgilidir. Eğitimde teknolojiyi çevreleyen en büyük sorunlardan biri yeni gelişmeler ve ürünlerin çoğunlukla hakettiğinden daha fazla değer almasıdır (over-hyped),  bu düşünceye göre teknoloji halihazırdaki işleyişi anında bozmaktadır. Bu dalgalanma yeni teknolojiyi tüm süreçleri ve çıktıları geliştiren bir iyileştirici olarak çerçevelendirir, ancak sonra okullara bu teknolojiyi var olan pratiklere uygulama ve bütünleştirme[2] için işevuruk adımlar sunmada başarısız olur. Bunun yerine, teknolojiye çözümün bir parçası olarak yaklaşılmalıdı