Skip to main content

Biliyor Musunuz?

"Naif" kelimesi kullağınıza çalındığında kökenini merak ettiniz mi? Bir makale okurken "naive" kelimesini gördüğümde acaba dedim kendi kendime. Doğru Türk Dil Kurumu'nun sitesine gittim. Naif kelimesi için Fransızca ibaresi yanında sıfat tanımı ve saf, deneyimsiz tanımı vardı.


Durmadım Oxford Sözlüğü'ne gittim. Orada da tanım aynıydı; saf, deneyimsiz. Birinci şaşırmadan sonra sayfanın altında kökeni bölümünde 17.yy ortalarında Fransızca'dan geçtiği yazıyordu. Devamında Fransızca'da dişiler için naif, eriller için naive biçiminin kullanıldığı yazıyordu! Bunu gördükten sonra sözlükte "naif" kelimesini de arattım ve tata! O da vardı aynı anlamda.

İmdi, şu sorular aklıma geldi: 
  1. Biz neden dişil olan naif'i tercih ettik? Tanzimatçılardan açıklama bekliyorum!
  2. İngilizcede de erillik/dişilik olmasına rağmen kelimeyi alırken neden bunagöre almamışlar da farklı yazımda ama aynı anlamda almışlar?

Comments

Popular posts from this blog

Knowles'in Yetişkin Eğitimi Varsayımları

Yetişkin eğitimi denildiğinde ilk akla gelen araştırmacılardan olan ve "Androgoji (Yetişkin Eğitimi)" kavramı üzerine çalışmalarıyla bilinen Malcolm Knlowles'in yetişkin eğitimi için öne sürdüğü altı varsayımı göstermeye çalıştığım ilk infografik çalışmam!

Öğrenmek Neden Zor ve Onu Nasıl Kolaylaştırabiliriz?

Makaleye şuradan ulaşılabilir: Why learning is hard - and how to make it easier   Öne çıkan unsurlar:    Bilişsel Yük Kuramı için: ....Ancak çalışan bellek, dikkat kontrolü ve öğretimsel sıralamanın öğrenme için neden bu kadar önemli olduğu - ancak insan dilini anlama gibi eşit derecede karmaşık bir şey için önemli olmadığı - sorusu cevapsız kalmaktadır. Bir yüz ifadesinin ne anlama geldiğini anlamak için öğretim materyallerine ihtiyacınız yok.     Kıssadan Hisseler Birincisi, çocuklardan evrimleşmedikleri bir şeyi yapmalarını istediğinizi, ancak aynı zamanda modern dünyada başarılı olmak için bunu yapmaları gerektiğini anlamak. Bu becerileri bilmeleri gerekir ve bu da çocukların tercihleriyle çatışacaktır - ne yapmak istedikleri ile uzun vadede başarılı olmak için ne yapmaları gerektiği.     Çocuklar piyano çalışmak istemezler, bu ikincil bir şeydir ve bunu yapmazlar. Ancak pratik yapmadıkları sürece bu konuda yetenekli hale gelmezler. Okuma...