Skip to main content

Sandıklı HEM Blogların Eğitimde Kullanılması

22.05.2014 saat 14:00-15:45 arasında Sandıklı HEM salonunda ilçede görev yapan farklı branşlardan öğretmenlerin katıldığı "Blog ve Vikilerin Eğitimde Kullanımı" başlıklı "çalıştayı!" yaptık. Katılımcıların hepsine faydalı olması için çalıştığım etkinliğin bana da faydaları oldu. Öğretmenlik, mikrofon kullanma becerisi, sayfaları açmayan internet bağlantısı ihtimaline karşı yanına bir VINN almanın kurtarıcılığını bir kez daha görme açılarından tecrübemi biraz daha arttırdı.

Akademik açıdan ise kongre, sempozyum, seminer ve çalıştay terimlerinin Soner Hoca'nın da bahsettiği ve yaptığım etkinlikte de bizzat yaşadığım üzere yeterince içselleştirilemediğini gördüm. Etkinlik sonrasında katılan öğretmenler arasından kullanacağını belirten öğretmenlerin sesini duymak ise yapmaya çalıştığım işin doğruluğunu gösteren ve sonrası için motivasyonumu arttıran bir unsur oldu.

Çalıştay olarak başladığımız ancak kurs haline gelen bu etkinliğin gerçekleştirilmesinde emeği olan başta Sandıklı Kaymakamı Faik Arıcan, işin milli eğitim tarafındaki yazışmalarını halleden İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin Karaosman, ilgili şube müdürü Ufuk Taşbaş ve memuruna teşekkürlerimi sunarım.

Kursa katılımları olmasa çabaların hiçbir anlam ifade etmeyeceği öğretmenlerimize ise teşekkürü orada da belirttiğim şekilde aşağıdaki fotolarla etmek istiyorum. Herkese iyi çalışmalar.


Foto 1 : Özçekim öncesi son hazırlıklar :)

Foto 2: Muhterem'in yardımıyla kurs özçekimi.

Comments

Popular posts from this blog

Knowles'in Yetişkin Eğitimi Varsayımları

Yetişkin eğitimi denildiğinde ilk akla gelen araştırmacılardan olan ve "Androgoji (Yetişkin Eğitimi)" kavramı üzerine çalışmalarıyla bilinen Malcolm Knlowles'in yetişkin eğitimi için öne sürdüğü altı varsayımı göstermeye çalıştığım ilk infografik çalışmam!

Yorum: Eğitimde Teknolojinin Rolü Üzerine 3 Mit *

Teknolojinin eğitimdeki rolü hakkında etrafta bir sürü söz dolaşır. Maalesef, bu konuşmaların çoğu eğitek[1] finansmanı ve "teknoloji uçurumu" üzerine odaklanma sebebiyle mevzuyu kaçırırlar. İzleyen bölümde, eğitim sisteminde teknolojinin amacını kuşatan üç genel mit ve bu mitleri yeniliği, benimsemeyi ve öğrenci çıktılarını geliştirmeye yardımcı olarak kullanmak için tanılama yolları bulunmaktadır. 1. Mit : Bütün mevzu bozulmayla ilgilidir. Eğitimde teknolojiyi çevreleyen en büyük sorunlardan biri yeni gelişmeler ve ürünlerin çoğunlukla hakettiğinden daha fazla değer almasıdır (over-hyped),  bu düşünceye göre teknoloji halihazırdaki işleyişi anında bozmaktadır. Bu dalgalanma yeni teknolojiyi tüm süreçleri ve çıktıları geliştiren bir iyileştirici olarak çerçevelendirir, ancak sonra okullara bu teknolojiyi var olan pratiklere uygulama ve bütünleştirme[2] için işevuruk adımlar sunmada başarısız olur. Bunun yerine, teknolojiye çözümün bir parçası olarak yaklaşılmalıdı