Skip to main content

Sandıklı HEM Blogların Eğitimde Kullanılması

22.05.2014 saat 14:00-15:45 arasında Sandıklı HEM salonunda ilçede görev yapan farklı branşlardan öğretmenlerin katıldığı "Blog ve Vikilerin Eğitimde Kullanımı" başlıklı "çalıştayı!" yaptık. Katılımcıların hepsine faydalı olması için çalıştığım etkinliğin bana da faydaları oldu. Öğretmenlik, mikrofon kullanma becerisi, sayfaları açmayan internet bağlantısı ihtimaline karşı yanına bir VINN almanın kurtarıcılığını bir kez daha görme açılarından tecrübemi biraz daha arttırdı.

Akademik açıdan ise kongre, sempozyum, seminer ve çalıştay terimlerinin Soner Hoca'nın da bahsettiği ve yaptığım etkinlikte de bizzat yaşadığım üzere yeterince içselleştirilemediğini gördüm. Etkinlik sonrasında katılan öğretmenler arasından kullanacağını belirten öğretmenlerin sesini duymak ise yapmaya çalıştığım işin doğruluğunu gösteren ve sonrası için motivasyonumu arttıran bir unsur oldu.

Çalıştay olarak başladığımız ancak kurs haline gelen bu etkinliğin gerçekleştirilmesinde emeği olan başta Sandıklı Kaymakamı Faik Arıcan, işin milli eğitim tarafındaki yazışmalarını halleden İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin Karaosman, ilgili şube müdürü Ufuk Taşbaş ve memuruna teşekkürlerimi sunarım.

Kursa katılımları olmasa çabaların hiçbir anlam ifade etmeyeceği öğretmenlerimize ise teşekkürü orada da belirttiğim şekilde aşağıdaki fotolarla etmek istiyorum. Herkese iyi çalışmalar.


Foto 1 : Özçekim öncesi son hazırlıklar :)

Foto 2: Muhterem'in yardımıyla kurs özçekimi.

Comments

Popular posts from this blog

Knowles'in Yetişkin Eğitimi Varsayımları

Yetişkin eğitimi denildiğinde ilk akla gelen araştırmacılardan olan ve "Androgoji (Yetişkin Eğitimi)" kavramı üzerine çalışmalarıyla bilinen Malcolm Knlowles'in yetişkin eğitimi için öne sürdüğü altı varsayımı göstermeye çalıştığım ilk infografik çalışmam!

Öğrenmek Neden Zor ve Onu Nasıl Kolaylaştırabiliriz?

Makaleye şuradan ulaşılabilir: Why learning is hard - and how to make it easier   Öne çıkan unsurlar:    Bilişsel Yük Kuramı için: ....Ancak çalışan bellek, dikkat kontrolü ve öğretimsel sıralamanın öğrenme için neden bu kadar önemli olduğu - ancak insan dilini anlama gibi eşit derecede karmaşık bir şey için önemli olmadığı - sorusu cevapsız kalmaktadır. Bir yüz ifadesinin ne anlama geldiğini anlamak için öğretim materyallerine ihtiyacınız yok.     Kıssadan Hisseler Birincisi, çocuklardan evrimleşmedikleri bir şeyi yapmalarını istediğinizi, ancak aynı zamanda modern dünyada başarılı olmak için bunu yapmaları gerektiğini anlamak. Bu becerileri bilmeleri gerekir ve bu da çocukların tercihleriyle çatışacaktır - ne yapmak istedikleri ile uzun vadede başarılı olmak için ne yapmaları gerektiği.     Çocuklar piyano çalışmak istemezler, bu ikincil bir şeydir ve bunu yapmazlar. Ancak pratik yapmadıkları sürece bu konuda yetenekli hale gelmezler. Okuma...