Skip to main content

Öğrenmek Neden Zor ve Onu Nasıl Kolaylaştırabiliriz?

Makaleye şuradan ulaşılabilir: Why learning is hard - and how to make it easier
 

Öne çıkan unsurlar:

bilişsel yük kuramı, öğrenmenin zorluğu

   Bilişsel Yük Kuramı için: ....Ancak çalışan bellek, dikkat kontrolü ve öğretimsel sıralamanın öğrenme için neden bu kadar önemli olduğu - ancak insan dilini anlama gibi eşit derecede karmaşık bir şey için önemli olmadığı - sorusu cevapsız kalmaktadır. Bir yüz ifadesinin ne anlama geldiğini anlamak için öğretim materyallerine ihtiyacınız yok.

    Kıssadan Hisseler Birincisi, çocuklardan evrimleşmedikleri bir şeyi yapmalarını istediğinizi, ancak aynı zamanda modern dünyada başarılı olmak için bunu yapmaları gerektiğini anlamak. Bu becerileri bilmeleri gerekir ve bu da çocukların tercihleriyle çatışacaktır - ne yapmak istedikleri ile uzun vadede başarılı olmak için ne yapmaları gerektiği.

    Çocuklar piyano çalışmak istemezler, bu ikincil bir şeydir ve bunu yapmazlar. Ancak pratik yapmadıkları sürece bu konuda yetenekli hale gelmezler. Okuma, matematik - diğer tüm ikincil alanlar için de aynı şey geçerlidir.

    Bazı insanların temel becerileri edinmenin ne kadar zor olduğunu ve en baştan başlamak gerektiğini anlamadıklarını anlamak da önemlidir. Beyni, yapmak için tasarlanmadığı bir şeyi yapması için eğitmeniz gerektiğini unutmayın, bu yüzden çok fazla tekrar gerekecek ve bu biraz sıkıcı olacaktır. Beyni gerçekten yapmak istemediği bir şeyi yapmaya ikna etmeye çalışıyorsunuz.

Comments

Popular posts from this blog

Kopya

Kopya... Vermeyeniniz, çekmeyeneniz ya da hayatının bir anında "kopya bize (sana, bana, bize, hepimize) zarar veriyor" deyip bu işleri bırakanlar varsa yazıyı okumasına gerek yok. Diğerleriyle birlikte ufak bir yürüyüş yapmak niyetindeyim. Buyurunuz efendim. Alev Alatlı "Üstümüze Geliyorlar Dört Bir Yandan" [1] başlıkla haberleştirilen konuşmasında şöyle diyor kopyayla ilgili olarak: .....Bu, 'Elimden geleni yapacağım.' değil, yapılması gerekeni yapmak. Arada fark var. 'Elimden geleni yaparım.' iş değil, yapılması gerekeni yapmak önemli. 'Elimden geleni yaptım.' dediği zaman bizde biri, akan sular durur ve bu, hiçbir şey ifade etmez. Senin elinden gelmiyorsa, elinden geleni bulacaksın. Eğri oturup doğru konuşalım, ilahiyat fakülteleri, imam hatip liseleri dahil kopya çeken insanlarız. Doğru mu? Doğru. Allah'ın kelamında bile kopya çekildiğini ben biliyorum. Siz de biliyorsunuz, hiç kendimizi kandırmayalım. Ama bu olmayacak, böyle eğ...

Hız Denilen Nesne - Değişim ve Etik Üzerine

21.yüzyılda eğitim alanında bilimsel olsun ya da olmasın hazırlanan belgelere ait tek bir kelime bulutu oluşturabilinseydi en çok tekrarlanan kelimelerin hız ve değişim olacağı çok da uzak bir ihtimal olmazdı. Okunan konudan bağımsız olarak hızın ve değişimin her yerde etkisini gösterdiğini anlatan makaleler, köşe yazıları, kitaplara her an rastayabiliriz. Eğitim yeni düzenlemeler, öğretmenlik kabuk değiştiriyor, araçların tasarımı şöyle oluyor, tasarım farklı bir hâl alıyor, siyaset değişimi böyle takip ediyor; artık toplantılar meydanlarda değil sosyal ağlarda, bankalar parmaklarımızın ucunda, sınavlar ekranlarda .... Dahası da söylenebilir ama amacım duyduklarınızı tekrarlamak değil. Bu ve benzer ifadeler konusunda hemfikiriz. Değişim ve hız her şeyi etkiliyor. Peki basın-yayın kuruluşlarını etkilemiyor mu? Ya etik sorunlar! NTV Haber Portalı'nda "Finlandiya el yazısını kaldırıyor" başlıklı 13 Ocak 2015 tarihli haberi okuyunca  bir öğrenci ve eğitimci adayı olarak ...